Yoga

Yoga

Stilte is zacht zijn voor jezelf
En tijd nemen om te luisteren

Naar wat er gezegd wordt
tussen de woorden in


Yogavormen

Yin Yoga

Yin yoga is de brug tussen actie en meditatie door mindfull aanwezig te zijn in het hier en nu, zonder dat je iets wil veranderen. Door je gedurende 3 tot 5 minuten over te geven aan de houding (met eventuele hulp van dekentjes, blokjes,…) zorg je ervoor dat je lichaam terug in balans komt.
Op fysiek vlak versoepelt Yin yoga de gewrichten en het bindweefsel, spierspanningen kunnen rustigaan losgelaten worden.
Door observerend aanwezig te zijn in het moment en stil te staan bij wat je voelt en ervaart kom je dieper bij jezelf en je hart. Je leert nog beter te luisteren naar je lichaam. We gaan als het ware van doen naar ZIJN.
In stressvolle periodes maar ook bij burn-out helpt yin yoga om de klachten te verminderen en helpt het om rust in je hoofd en lichaam te  krijgen.
Yin Yoga vraagt geen voorkennis van yoga of meditatie.

Slow & Gentle Yoga 

Deze les is geschikt voor iedereen, ook als je blessures of beperkingen hebt is de Slow & Gentle Yoga een geweldige manier om wekelijks een uurtje yoga in te plannen.

Met behulp van verschillende yoga-props gaan we op een langzamer tempo doorheen de asana’s, waarbij we ons richten op het strekken van alle delen van het lichaam om stress en spanning los te laten. We maken verbinding met onze adem en leren te luisteren naar wat ons lichaam ons verteld.
Speciale nadruk wordt gelegd op het verbeteren van balans, kracht en bewegingsbereik voor dagelijkse activiteiten. Het is een perfecte les voor vermoeide of pijnlijke spieren, ideaal voor beginners, senioren of mensen die balans willen brengen in de drukte van elke dag.

Relax & Renew Yoga

Van doen naar zijn

Even echt niets moeten doen en je lichaam de kans geven om het zelfherstellend vermogen in gang te zetten, dat is wat we tijdens Relax & Renew Yoga toelaten te gebeuren.

Met behulp van bolsters, dekentjes, riemen etc leggen of zetten we ons neer in yoga houdingen, die we meer dan 8 minuten aanhouden, en vinden we rust in ons zelf. Het zenuwstelsel krijgt de mogelijkheid om zich te gaan ontspannen, wat tevens het hoofddoel is van Herstellende Yoga.

Doordat we ook aandacht op onze ademhaling brengen kunnen spanningen zich makkelijker losmaken en kan ons lichaam zich steeds dieper ontspannen. Door de begeleidende woorden en klanken zak je steeds dieper in die welverdiende rust. Zo kan je ook makkelijker bewust worden van wat er zich in jouw lichaam afspeelt met milde aandacht en zonder oordeel.

Heb jij te maken met CVS, fybromyalgie, burn-out, vermoeidheid,…. weet dan dat deze yogavorm voor jou een heerlijke manier van ontspannen en ruimte in je lichaam brengen is.  Doordat je niet over je grenzen heen gaat en je steeds gaat zorgen dat je je echt comfortabel voelt in de houdingen kan je op deze manier ook even genieten van pure ontspanning en zo alle dagelijkse lasten loslaten.

Pure Yoga

Deze rustige, bewegelijke yogavorm is een samenvoeging van verschillende yogastylen met als resultaat een mooie blend die ik vanuit mijn hart en voelen kan delen met jou. Mijn doel is om jou te laten ervaren dat je veel dieper contact kan leren maken met jouw lichaam om het zo beter te leren kennen. Zodat je weet wat er nodig is om energie, rust en zachtheid in jezelf te ervaren.

Aandacht op de ademhaling en zo het naar binnen keren is een mooi onderdeel hiervan. De lessen eindigen steeds met een meditatie/relaxatiemoment om zo alles wat we in gang hebben gezet te integreren in ons lichaam.

Pure Plus Yoga
Tijdens deze yogales krijg je net dat ietsje meer aangereikt in de vorm van Yin Yoga. We starten met een vloeiende reeks asana’s zoals bvb de Egyptische zonnegroeten of een Krijger-flow wat het net dat ietsje uitdagender maakt. Nadien geven we ons over aan de (innerlijke)rust tijdens Yin Yoga. Alles sluiten we af met een meditatie/visualisatie of andere ontspanningstechnieken. Een mooie balans tussen actie en rust in je lichaam en geest.

“Go Out to Come In”
Tijdens een wandeling op de Kesselse Heide neem ik je mee op reis naar binnen toe terwijl je geniet van het buiten zijn. We maken contact met onszelf en de natuur dankzij ademhaling, yoga, meditatie en zoveel meer.
Een yogamatje mag je thuis laten maar vergeet je (wandel)schoenen niet alsook aangepaste kleding.
Kom een 10 minuutjes vroeger naar de parking van de Kesselse Heide (Lindekensbaan)zodat we elkaar kunnen begroeten.
De bijdrage van €10 is ter plaatse cash te betalen.
Op voorhand inschrijven hoef je niet te doen.De nieuwe data kan je terug vinden op mijn Facebookpagina.

Je hoeft totaal geen voorkennis van yoga te hebben om deel te nemen aan de lessen.


Uurrooster

Het nieuwe yoga schooljaar gaat van start!
Wil jij er nog graag bij zijn? Stuur me dan een mail met welke moment jij graag zou deelnemen, met veel plezier laat ik je weten of je er bij kan zijn of het reeds volzet is.
Eens onze reeksen van start gegaan zijn en jij hebt een vast moment in de week gekozen, kan je nog steeds in onze online agenda lessen verplaatsten naar andere dagen of uren. Zo verlies je geen les (in te halen voor het einde van deze reeks)

Waarom zou je kiezen voor een reeks?
Op deze manier geef je je lichaam de kans om te wennen aan de nieuwe dingen die je het aanbied maar ook is het zo dat je dan een commitment aan gaat met jezelf. Jij plaatst wekelijks een uurtje Yoga in je agenda. Me-time!

Wil je geen reeks volgen maar eerder een losse les?
Stuur me de avond voor de les een sms (voor de maandagavond lessen is het op maandagochtend) en jij krijgt stuur een bericht terug of er al dan niet een plaats vrij is.

Wens je op de hoogte te blijven van de nieuwe reeksen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

 


Info & Prijzen

 

Vanaf 9 september 2019 verwelkom je graag in ons nieuw Yoga Atelier op de Kesselsesteenweg 6 te Lier voor onze wekelijkse yogalessen alsook de Yoga-workshops.

Alle lessen, gedurende het schooljaar, worden aangeboden in reeksen. Je kiest dus voor een bepaalde reeks, kan je een keer niet aanwezig zijn dan kan je via de online agenda  alles zelf regelen (annuleren en verplaatsen). Losse lessen volgen is dus niet mogelijk.

Met wachtlijsten werk ik niet dus wens je op de hoogte gehouden te worden van de nieuwe reeksen schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.  Van zodra die in je mailbox valt kan je je inschrijven voor de nieuwe reeksen.

Tijdens de zomervakantie kan je losse lessen komen volgen. Ook hier zal de info via de nieuwsbrief verzonden worden. De data kan je in die periode ook terugvinden onder uurrooster.

Tijdens de wekelijkse lessen (alsook de zomer lessen) is er plaats voor 11 deelnemers, dit kleine aantal is bewust gekozen zodat ik meer aandacht kan schenken aan ieder van jullie.

Wens jij graag in te schrijven voor de zomerse lessen of een account aan te maken zodat je zelf kan kijken waar er misschien een plaatsje vrij is gedurende de reeksen alvorens je een bericht stuurt? Via Momoyoga kan dit. Opgelet hiermee kan je niet inschrijven voor lege plekjes tijdens de reeksen!

Prijs

De bijdrage voor deze reeks komt op 129 euro (10 beurten). Je kan geen betalingen doen voordat je een betalingsuitnodiging toegestuurd gekregen hebt.

Kom jij een losse les volgen dan betaal je 14,50 euro

 

Online agenda

Hoe de online Momoyoga-agenda werkt kan je hier terug vinden!